Dnes si zkusíme udělat animaci ohně. Asi nejčastější cestou k tvorbě ohně a kouře jsou částicové efekty popřípadě PyroCluster. To jsou ale možnosti, které jsou vypočetně dosti zdlouhavé a pro jednoduché animace zbytečně komplikované. Animaci ohně lze udělat i jednoho obyčejného světla za pomoci Šumu. Vložíme si tedy do scény Světlo. V záložce Hlavní nastavíme parametry barva ( záleží na vás jakou barvu má mít „oheň“, já jsem zvolil RGB ( 255, 150, 76 ) ), jas ( 200 % ), typ - zářivka, viditelnost – viditelné, šum – viditelnost ( tato volba zajistí, že všechny vlastnosti nastavené v záložce Šum se projeví na viditelnosti světla ) a pokud nechcete, aby oheň osvítil objekty ve scéně zaškrtněte Bez vyzařování.
V záložce Detaily nastavte vnější poloměr na 2500. Ve Viditelnosti nastavte vnitřní vzdálenost ( 10 ), vnější vzdálenost ( 35 ), jas ( 300 % ).
Poslední záložka Šum zde nastavíme jas na –140 %, kontrast 300 % a velikost viditelnosti šumu ( 20, 20, 70 ). Parametry ovlivňující animaci ohně jsou šum větru a rychlost šumu větru. Já mám nastavený šum ( 0, 2, 0 ) a rychlost ( 6 ). Pokud vám animace nebo barva nebude vyhovovat musíte si hodnoty přizpůsobit.
Výsledek by mohl nakonec vypadat asi takto:
|