|
|
|
|
Tutoriály |
|
Bílý prostor
|
|
2008-06-16 20:01:41 | Zobrazeno: 71657x |
|
Pro program: Cinema 4D |
Náročnost: Mírně pokročilý |
Přidal: br0ken |
|
| Hodnocení: 4.46 z 10 |
| |
|
| Po delší době jsem se opět dostal k napsání tutoriálu k Cinemě. Tentokrát si zkusíme vytvořit bílý prostor s logem. Na první pohled se to zdá jako snadné zadání nicméně alespoň v Cinemě pro začátečníka není jednoduché vytvořit prostor, který by byl opravdu jen bílý a přitom objekty vrhaly stín, byly lesklé a odrážely atd. Návod bude psán pro Cinemu 4D V 10.008 Hydrogen.
Začneme jednoduchým přidáním textu do scény ( to bylo již zmíněno v předchozích tutoriálech, takže se nebudeme zdržovat detaily. Dále přidáme do scény Rovinu, 2x Oblohu a jedno Světlo. Začneme s první oblohou.
Vytvoříme pro ni texturu. Vypeneme všechny kanály a zapneme pouze Svítivost do ní načteme nějakou HDR mapu. Například tuto. HDR mapa na obloze nám zajístí, že povrch textu bude odrážet obraz.
Přidáme shader na oblohu a klikneme na objekt Obloha pravým tlačítkem. Zvolíme Cinema4D Vlastnosti – Kompozice. Vyškrtneme Viditelný kamerou ( čtvereček nebude zaškrtlý ). Tím jsme zajistili, že obloha nebude viditelná ( chceme přeci bílý prostor ).
Na druhou oblohu aplikujeme shader, který má aktivní pouze kanál barva s jasem na 100 % a RGB 255,255, 255. Opět dáme obloze tag Kompozice. Nyní zaškrtáme vlastnosti přesně opačně než u první oblohy ( tj. aktivní bude pouze viditelný kamerou ). S oblouhou jsme hotovi.
Teď upravíme trochu rovinu. Potřebujeme, aby nám odrážela text a zárověň splývala s oblohou. Vytvoříme pro ni shader. V kanále Barva nastavíme RGB na 255,255,255 a Jas na 150 % v kanále Odrazivost nastavíme texturu jako Přechod. Zvolíme 2D – Kruhový a černou barvu nastavíme doprostřed. To je proto aby rovina odrážela objekty pouze u svého středu. Všechny ostatní kanály shaderu vypneme.
Aplikujeme na rovinu. Nyní stačí naše světlo umístit do takové výšky nad rovinu, aby při renderu nikde nezbylo šedé místo. Světlu můžeme zapnout vlastnost Stín – Měkký. Text je asi trochu přesvětlený. Stačí tedy opět světlu přidat tag Kompozice a v záložce Vyloučení přidat objekt textu ( nejlepší je asi převést nejdříve text na polygonální objekt ). Vše už je správně nastaveno, už chybí jen shader na text. K tomu bude stačit vytvořit nový shader. V kanále Odrazivost nastavit třeba modrou barvu a upravit si odrazivost podle sebe ( například na 60 % ). Ostatní kanály kromě barvy pak vypnout.
A teď by vše mělo vypadat přibližně jako na obrázku.
|
| |
| 4.46 z 10 |
|
| | Hodnocení: 4.5/10 (28 hlasy ) |
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni | | | [sharp] | VIP | Souhlasíte se mnou? | |
| | Poradim ti jednoduše ... prostě to odstran .. stejnak je to k hovnu .. demence proč to tu ubec je |
| | | | [AARONN] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | :( ..sakra :( |
| | | | [UnI] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | sem admin, ale jelikoz ten, kdo to sem daval, ma spatny linky, tak s tim nic nenadelam |
| | | | [AARONN] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | :) a nevíš kdy to sem hoděj nebo si admin?? |
| | | | [UnI] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | to asi kazdej :D |
| | | | | [AARONN] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | moc bych potřeboval ty obrázky pls...dík |
| | | | [UnI] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | br0ken .. oprav linky na obrazky |
| | | | [AARONN] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | jo a kde jsou obrázky?? :) |
| | |
| |
|
|
|
|
|