|
|
|
|
Tutoriály |
|
Animace Textury
|
|
2008-06-16 20:08:11 | Zobrazeno: 71570x |
|
Pro program: Cinema 4D |
Náročnost: Mírně pokročilý |
Přidal: br0ken |
|
| Hodnocení: 5.24 z 10 |
| |
|
| Po delší pauze si ukážeme jednoduchý, ale efektivní způsob, jak dostat naše videa do 3D scény. Pro demonstraci jsem použil vymodelovaný LCD panel ( nic extra, prostě jen v rychlosti vytvořený panel ).
Na začátku si samozřejmě vytvoříme texturu ( pokud někdo zapomněl tak Správce materiálů – Nový materiál ). V záložce barva vybereme cestu pro materiál ( viz. obrázek ).
Po vybrání klikneme na lištu se jménem souboru a měli bychom se přepnout do okna, kde jsou tři záložky zákl. , shader, animace ( viz. obrázek ).
Vybereme položku animace a editujeme parametry. Jako první však stiskneme tlačítko počítat . U režimů máme na výběr tři možnosti: jednoduše ( video se přehraje pouze jednou a poté se zastaví ), cyklicky ( video dojde na konec a přehrává se znovu od začátku ), ping-pong ( video dojde na konec a přehraje se od konce zpět na začátek ). Pokud chceme nastavit přesný počet smyček ( opakování ) musíme zapnout v časování volbu rozsah. Chceme-li klip přehrát od určitého framu do jiného měníme parametry počáteční snímek klipu a konečný snímek klipu ( poté opět stiskneme počítat ). To je vlastně vše ohledně textury vše.
Teď již stačí texturu aplikovat na objekt, tak aby se korektně zobrazovala. Při tomto postupu se mohou vyskytnout některé problémy, které zkusím popsat a vysvětlit jejich řešení formou FAQu.
Aplikoval jsem texturu, ale je zdeformovaná ( roztažená/zcvrklá /špatný poměr stran ).
Cinema4D při přiřazení textury objektu defaultně používá projekci UVW mapování. Pro nás je ale pravděpodobně vhodnější přepnout projekci na kubická ( klikneme na ikonku textury přiřazené k objektu a v položce projekce změníme UVW na kubická – viz. obrázek ).
Volbou dlaždice můžeme vypnout navazování textury. Pokud je textura stále deformovaná je třeba ji dát správné rozměry. Já volím tento postup: Zjistím si rozměry videa/obrázku v textuře, přepnu se do editace os textury ( při defaultním rozestavení je to lišta úplně vlevo / Nástroje - Osy textury ) a v měřítku zadám požadované rozměry ( ve správci souřadnic ).
Aplikoval jsem texturu, ale je zrcadlově otočená.
Pokud aplikujeme texturu třeba na rovinu ( tento pojem neberte jako geometricý ( nekonečné rozměry, ale jako pojem Cinemy4D – 2D objekt ) je důležité si uvědomit, že má pevně danou orientaci. I když se nám jeví rovnostraná rovina naprosto stejná po otočení 180° ve směru osy procházející středy protilehlých stran se rovina změnila. Pokud si rovinu dokážete představit popsanou normálovým vektorem a texturu řídící se směrem normálového vektoru, pak přijdete na to, že textura se z jedné strany roviny zobrazuje korektně ( to by mohla být třeba ta strana od níž normálový vektor směřuje od roviny ) a z druhé obráceně ( jakoby jste četli text skrz papír ). Proto stačí rovinu otočit o 180° a obraz by již neměl být obrácenný.
Tady je ukázka, jak může vypadat záznam CS na vymodelovaném panelu ( samozřejmě v intru movie si dokáži představit daleko efektivnější použití přehrávání videa ).
Na závěr bych chtěl všechny, kteří tyto články čtou nebo podle nich něco zkouší v Cinemě, poprosit, aby mi poslali ( nejlepé na ICQ 274-916-654 ) náměty na další tutoriály.
|
| |
| 5.24 z 10 |
|
| | Hodnocení: 5.2/10 (29 hlasy ) |
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni | | | [norman] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | není vám to trapný mít všechny tutoriály tady bez obrázků ? všichni lidi odkazujou tuhle stránku jako prvního pomocníka a když sem přijdou tak se tu ni nenanučej ... |
| | | |
| |
|
|
|
|
|