Tento tutoriál vás naučí, jak vytvořit dobře vypadající explozi, jako je tahle :
Nicméně, pokud se do toho chcete pustit, musíte už mít aspoň základní znalosti o 3DS Max a o některých jeho funkcích jako vytváření „spalování věcí“ ( combustion gizmos ), základní video funkce, omni světla atd.
Dále bez dalšího kecání :
Vytvořte „SphereGizmo“ kdekoliv na scéně. Dejte ho někam, kde ho dobře uvidíte, jako je to na obrázku pod tím.
Přidejte spalování ( Combustion ) na scénu s následujícími parametry :
Flame type : Tendril
Flame size : 20.0
Barvy jsou následující :
Inner Color :
R : 255
G : 248
B : 241
Hue : 37
Sat : 54
Value : 255
Outer Color :
R : 255
G : 120
B : 30
Hue : 17
Sat : 225
Value : 225
Samozřejmě neuděláte chybu, pokud budete zkoušet jiné varianty.
Vytvořte omni světla uprostřed hořící věci ( combustion gizmo ). Dejte si na tom záležet. Je to světlo, které pravděpodobně osvítí váš objekt až když…..to odpálíte
Barva omni světel by měla být oranžová.
Vytvořte ,,Particle SuperSpray“ s následujícím nastavením a umístěte ho přímo do jádra vašeho ,,SphereGizmo“:
Základní parametry :
Off Axis : 90.0
Spread : 90.0
Off Plane : 0.0
Spread : 180
Generace částiček :
Use Rate : 20
Speed : 5.0
Variation : 50.0
Particle size : 3.0
Particle type :
Tetra
Rotace a kolize :
Nastavte na "Direction of Travel/MBlur" a přesně na 15.
Dále vyberte už zmíněný SuperSpray, klikněte pravým a jděte do Properties a přidejte tomu Object ID. Nastavte jakékoliv #, které chcete, ale pro tohohle cvičení je to 32. Potom jděte do Materiál Editoru a vytvořte něco, co absolutně září bíle, ale bez jakéhokoliv sebe osvícení. Až najdete takovýto materiál, dejte ho do particle spreje.
Particle sprej by měl vypadat nějak takhle, pokud už jste postoupili s framy :
Nyní ta složitější část. Jděte do Rendering-- >Video Post. Nejdříve ze všeho klikněte na tu modrou věc.
Poté co jste klikli, vyberte ,,Perspective“ ze seznamu náhledů a stiskněte OK. Dále budete potřebovat přidat ,,Lens Flare“ do centra exploze. Klikněte na ,,Add Image Filter Event“ a přidejte lensflare.
Nastavte lensflare. Můžete použít buď poskytnutou lens flare vytvořenou pro explosions/quantum singularities/nebo cokoliv dalšího, nebo můžete použít AFTERFX3.lzf soubor předpřipravený pro MAX a přehodit ,,glows“ na červenou, ,,manual secondries“ nastavit na červeno-oranžové, minimálně dvojnásobně zvýšit ,,first manual secondary size“ a přidat ,,inferno“ ( gaseous ) do ,,manual secondaries“.
Když budete mít dobrou lens flare, jděte do „Node Sources“ a vyberte omni světlo jako node source. Stiskněte OK. Najděte si frame, kde částečky vypadají dobře, jděte na ten frame ve video post render a renderujte.
Potom zpět do video post. Přidejte Lens Flare Glow. Nastavení nějak takhle :
Object ID : ( takové, které jste nastavlili v části SuperSpray )
Size : 0.2
Nastavte glow barvu na pixel. Barva vám to trochu vylepší. Můžete použít žlutou, oranžovou, modrou atd. Pokud vám na tom hodně záleží můžete použít i sklon ( gradient )
Mělo by to vypadat nějak takhle :
Pamatujte si, to co jsme nazvali jako lens flare nebo SuperSpray glow může být prakticky cokoliv.
Jen tak mimochodem, renderujte image :
Pro explozi, kterou jste prvně viděli na začátku. Přidal jsem ještě dva particle spreje a trochu víc jsem je rozpálil. Doufám, že vás tento TFRAkira213's první tutoriál bavil.
Přeložil PePero |