Konečně sem se odhodlal dát dohromady jednoduchý tutoriál dobře vypadajicí exploze v 3-D maxu. Žádné plug-iny nejsou potřeba, vše co budete potřebovat je jen 3-D max ( tutoriál je udělán v 3-D maxu verze 4 pozn. překl.). Jen přesně následujte kroky v tutoriálu a na konec by jste se měli dostat k vytouženému výsledku :-).
1. Nejdřív si resetujte svůj 3-D MAX. Jděte do File -> reset
2. Teď vytvořte šest pravidelných spray-ů ( particle systems - spray).
Ujistěte se, že jste v nultém ( v MAXu dole na ose, na začátku ) obrázku.
Pro ty, kteří už někdy s MAXem pracovali, stačí udělat jen jeden spray a otočit ho na správnou pozici, tak aby se to podobalo obrázku. Parametry nastavte podle obrázků.
3. Tak teď můžeme pokračovat. Vytvořte dva efekty sphere gizmo ( Atmospheric apparatus-spehere Gizmo). A nastavte je podle dalšího obrázku, pamatujte že jsme stále na 0. obrázku. Tyto dva efekty musí být v nultém obrázku ( na začátku osy) a mít stejně velký rádius, 14. Nyní vezměte tlačítko na ose a posuňte ho na obrázek 100 ( na konec osy ) a změň velikost rádiusů u obou ,,sfér" na 164, nebo 150. Zastavte přehrávání animace, a na ose se vraťte na obrázek 0 ( začátek osy :] ). Označte obě ,,sféry" a u obou vytvořte fire effect. Efekty nastavte podle obrázku.
4. Po nastavení fire effect-ů, klikněte na ,,setup explosion" a změňte nastavení na:
5. Klikněte na tlačítko animovat. Přejděte na ose na obrázek 100 a změňte nastavení fire effect-u, podskupina motion, z nuly na 300. Teď vypněte animování a jděte na ose na obrázek jedna.
6. Nyní vytvořte dva objekty ring-waves ( extended primitives-ringwave ), které by měli vypdat jako na obrázku ( stále jsme na obrázku nula)
7. Nyní zapněte animování a nastavte parametry prvního ring-wavu podle obrázku.
Druhý nastavte takhle.
Na konci by měl být jeden objekt větší než ten druhý.
Vypněte animování.
8. . Když už jsme tohle dodělali, můžeme přejít na druhý krok. Vytvořte Omni light ( lights-standart-omni ), a umístěte to doprostřed všeho doposud udělaného. Nastavení je zde:
9. Teď se můžeme pustit do textur. Otevřete material editor ( m ) a vyberte defaultní materiál, nastavte barvy přibližně podle obrázku a diffuse map nastavte na smoke.
Nastavení mapy smoke je zde :
Nastavení té tmavší barvy je: červená: 27, zelená: 15 a modrá: 0.
10. . Tohle nastavení přeneste na menší ring-wave. Nyní označte jeden ring-wave a použijte na něj UVW map modifikátor, mapping změňte na spherical a velikosti všech stran nastavte na 30, to samé udělejte i s tím druhým ring-wavem. Jako materiál na UVW map použíjte ten který je na obrázku ( reflection_chrome1 [standart] ).
Poté změňte barvu materiálu na namodralou ( popř. jaká se vám líbí ).
A teď přichází ,,rozmazání" ( blur ). Vraťe se do nastavení ( properties ) spray-ů a u podskupiny motion blur nastavte u všech tyhle parametry:
11. Stejné nastavení u motion blur, které jste použili u spray-ů použijte i u ring-wavů.
12. Teď změňte nastavení MAX scan-line buffer podle obrázku.
Nyní by měla vaše animace běžet tak jak má, pokuď jste se drželi kroků v tutoriálu a pokuď jsem někde neudělal chybu. S nastavením jednotlivých effektů apod. si musíte pohrát dokuď se vám to nebude líbit.
Takhle vypadá výsledná animace ve 30. obrázku... |