Vadí mi spousta nehezkých a vyloženě nevkusných CoD2 videí. Chtěl bych tedy v tomto článku shrnout různé postupy pro vytváření zajímavých záběrů z CoD2, a další věci. Mým cílem není přímo, abyste kopírovali přesně co budu psát, ale abyste pochopili, jak to funguje a tím mohli vytvářet i své originální nápady. Bude to pár základních příkazů pro začínající moviemakery a i nějaké, které nebude znát ani kdejaký ostřílený "kouzelník", vytvářející ty hezké, pěkné, efektní, napumpované fragmoviečka.
Rozhodně nechci rozebírat co je a jak se natáčí demo, jak natáčet ze hry a o configu. Takových věcí už se napsala spousta. Kdo chce, tak dnes už vytvoří dost kvalitní fragmovie. Stačí jen chtít a vyhledat si základní věci přes strejčka Googla.
V případě, že najdete nějakou nesrovnalost nebo vám něco nebude jasné >>> kontaktujte mě
282003062; pikondrej@gmail.com
Celý tutoriál/článek jsem se rozhodl rozdělit, aby toho nebylo moc najednou.
zdroje informací: enjOik; Patolog; já
V CoD je možnost přepnutí pohledu do třetí osoby. Tento pohled upravují dva příkazy.
Jeden z nich je vzdálenost od středu, středem je myšleno, kde se nachází postava hráče nebo na jakých souřadnicích jste právě v diváku/spectu. Druhý určuje úhel pohledu, ten se počítá od opačného směru pohledu z první osoby. Dále je důležité, že směr pohledu ze třetí osoby směřuje na střed.
Pohled tedy můžete ovlivnit vzdáleností od středu, úhlem z třetí osoby závislým na úhlu z první osoby, úhlem pohledu z první osoby, pozicí středu a nakloněním pohledu nahoru/dolů v pohledu první osoby. Pro pochopení klikněte na obrázek.
cg_thirdperson [0 / 1] - 0 vypne pohled z třetí osoby; 1 zapne
cg_thirdpersonangle [hodnota úhlu -180 až 360] - kladný úhel se bere po směru hodinových ručiček
cg_thirdpersonrange [hodnota vzdálenosti 0 až 1024]
Abychom mohli plynule měnit hodnoty těchto příkazů, tak si vytvoříme "exec soubor" s hodnotami. Ve složce main (standardně "C:Program filesActivisionCall of Duty 2main") si vytvoříme textový soubor, který pojmenujeme "otocka.cfg", na názvu nezáleží, jde hlavně o příponu *.cfg.
Nyní si otevřeme Calc/Excel. Do jednoho sloupce si napíšeme "cg_thirdpersonangle", do druhého sloupce napíšeme "0" a o řádek níž "1". Obě buňky označíme a za pravý dolní růžek výběr roztáhneme směrem dolů, dokud nedosáhneme hodnoty "359". Do třetího sloupce napíšeme ";wait 1;". Tuto buňku s textem označíme a poklepáním na pravý dolní růžek se text zkopíruje do řádek téhož sloupce. To samé provedeme se sloupcem, kde máme napsáno "cg_thirdpersonangle". Označíme všechny tři sloupce nebo i celý list (ctrl+a) a zkopírujeme (ctrl+c) je do vytvořeného "otocka.cfg" (ctrl+v).
Před vložený text napíšeme :
cg_thirdperson 1; - aktivuje pohled do třetí osoby
cg_thirdpersonrange 200; - nastaví vzdálenost od středu, libovolné
cg_draw2d 0; - vypne HUD a veškeré texty, hitblip atd.
cl_avidemo 90; - zapne avidemo, hodnota dle uvážení
a na úplný konec dáme :
cl_avidemo 0; - vypne avidemo
quit; - ukončí hru
Musíme mít demo, ze kterého chceme natáčet. Pohled může být směřován na postavu hráče nebo na pozici diváka/spectu. V obou případech může být střed v pohybu a různými kombinacemi pohybů z dema a pohybů, které určíte pomocí pohledů z třetí osoby, dosáhneme různých pěkných záběrů (viz intro AEON).
Teď stačí jen spustit demo, najít vhodný moment a případně zmrazit obraz pomocí "cl_freezedemo 1" (zmrazí se pouze obraz, demo se přehrává dál rychlostí nastavenou příkazem "timescale"). Když chceme začít nahrávat "otočku", tak zadáme do konzole
"exec otocka" a ukončíme konzoli.
Když takto natočený záznam zpomalíme, tak vidíme, že krok o jeden stupeň je jasně znát. Proto můžeme v Calcu/Excelu začít s hodnotami "0" a "0,1" a znovu roztáhnout dokud nebudeme mít požadovaný úhel. Samozřejmě můžeme začít od jiného čísla než 0 a skončit jiným než 359, to je na vás. Krok samozřejmě můžeme vést až do řádu setin. Jen berme na vědomí, že Excel pracuje s oddělovačem desetinných míst "," a CoD ".", proto je nutné v "otocka.cfg" nahradit (standardně ctrl+h) čárky tečkami.
Dále takto je možnost měnit nejen hodnotu "cg_thirdpersonangle", ale jakéhokoliv jiného. Můžeme zkombinovat i dva dohromady.
Například ke změně úhlu dáme i změnu vzdálenosti:
cg_thirdpersonrange 200; cg_thirdpersonangle 75; wait 1;
cg_thirdpersonrange 202; cg_thirdpersonangle 75.5; wait 1;
cg_thirdpersonrange 204; cg_thirdpersonangle 76; wait 1;
...
autor souborů dds2iwi.exe a iwi2dds.exe : GER-Iceman
http://www.netmovies.pl/wlasny_skin/
http://leviathan-design.de/wordpress/?p=51
Na začátku trochu shrnu co budeme dělat a pak to postupně rozepíši. Nejdříve se naučíme otevírat IWD soubory a nějaké obrázky překopírujeme ven, upravíme a vytvoříme si z nich vlastní IWD balík, který zapříčiní, že zmizí ikonky nad hlavami hráčů a i u ukazatele skóre týmů. Pro lepší představu klikněte na obrázek.
Budeme potřebovat navíc winrar a nějaký grafický program. Buď Photoshop s pluginem od NVIDIA nebo nějaký prográmek, který zvládne otevřít DDS formát. Takový program je například program „paint.net“. A dále už jen dva prográmky, které vytvořil GER-Iceman.
winrar
PS DDS plugin
Paint.NET
IWItoDDS DDStoIWI
Ve složce „main“ (C:Program filesActivisionCall of Duty 2main) se nachází několik IWD souborů. Jsou to balíky souborů, ze kterých hra načítá. Nás teď bude zajímat jeden s názvem „iw_09.iwd“. Pro jeho otevření zvolíme program winrar nebo Total Commander. Ve složce „images“ si najdeme následující obrázky:
headicon_american.iwi
hudicon_american.iwi
Ty si překopírujeme k souborům „iwi2dss.exe“ a „dds2iwi.exe“ a každý zvlášť postupně tažením myší přetáhneme nad prográmek „iwi2dss.exe“. Tím se nám vytvoří stejný počet souborů, ale s příponou DDS. Ty si editujeme buď v PAINT.NET nebo ve Photoshopu.
PAINT.NET
Obrázek otevřeme a označíme si celou plochu pomocí ctrl+a a zmáčkneme klávesu DEL a soubor uložíme (ctrl+s) a zvolíme DXT5. To samé i u druhého souboru.
Photoshop
Obrázek otevřeme a vytvoříme novou vrstvu a původní smažeme. Dále u vrstev je záložka „channels“, v ní smažeme „Alpha 1“ a uložíme (ctrl+s) a zvolíme v horní nabídce „DXT5 ARGB 8 bpp | interpolated alpha“ podle obrázku.
Soubory „headicon_american.iwi_out.dds“ a „hudicon_american.iwi_out.dds“ postupně tažením přeneseme nad konvertor „dds2iwi.exe“. Nově vzniklé soubory přejmenujeme na „headicon_american.iwi“ a „hudicon_american.iwi“. Souboru „headicon_american.iwi“ uděláme kopii a nazveme ji „headicon_american_xenon.iwi“. Nyní všech tří souborů uděláme 3 kopie, takže budeme mít každý soubor celkem 4x. Nyní jen jejich názvy přejmenujte tak, že místo „american“ budete postupně dávat „british“, „german“ a „russian“.
headicon_american.iwi
headicon_american_xenon.iwi
hudicon_american.iwi
headicon_british.iwi
headicon_british_xenon.iwi
hudicon_british.iwi
headicon_german.iwi
headicon_german_xenon.iwi
hudicon_german.iwi
headicon_russian.iwi
headicon_russian_xenon.iwi
hudicon_russian.iwi
Vytvoříme složku „images“ do níž vložíme všech dvanáct IWI souborů. A dále pokračujeme podle obrázku:
1)klikneme pravým tlačítkem na složku „images“ a zvolíme „přidat do archivu...“
2)formát archivu bude „ZIP“ a metoda komprese musí být zvolena „normální“ a potvrdíme
3)na vytvořený zip archiv klikneme pravým tlačítkem a zvolíme „přejmenovat“
4)na začátek názvu dáme písmeno „z“ (vysvětlím následovně) a příponu přejmenujeme na „iwd“
Písmeno „z“ na začátku zvolíme, kvůli tomu, že hra načítá IWD archivy postupně a hlavně podle abecedy. Z archivu „iw_09.iwd“ se načtou ty samé soubory, jako máme v našem IWD souboru, ale ty budou původní, tím myslím, že tam bude obrázek. Úplně ke konci to načte náš archiv se soubory. Hra bude chtít vyvolat obrázky, ale jelikož tam došlo ke schodě, tak vybere soubory, které načetl později, tudíž ty naše, které jsou průhledné.
Poslední částí je přesunout náš IWD soubor mezi ostatní do složky „main“.
zdroj: jednoznačná inspirace moviemakerem Chef
Původ tohoto efektu je pravděpodobně od MM Chef, v jehož movie (9 - The Community Movie) jsem tento efekt viděl poprvé. Mně se tentýž záběr povedlo napodobit dvěma příkazy. Konkrétně :
cg_gun_x – pro posun zbraně po ose x
cg_fovscale – pro jemné oddalování okolního prostředí, pro lepší dojem
Pro lepší představu si zvětšete obrázek nebo se podívejte na video, ve kterém Chef tento efekt použil na začátku fragpartu.
Začneme v Calcu/Excelu, kde si do prvního sloupce napíšeme „cg_gun_x“, do vedlejšího hodnotu „-41“. Ta by měla stačit i pro dlouhé zbraně jako jsou pušky. Krok jsem zvolil 5 setin (0,05), takže o řádek níž, pod „-41“, dáme „-40,95“. Obě hodnoty označíme a za pravý dolní růžek je roztáhneme směrem dolů až k defaultní hodnotě tohoto příkazu, což je v tomto případě „0“. Další sloupec bude obsahovat „; cg_fovscale“. První sloupec („cg_gun_x“) doplníme až dolů poklepáním na pravý dolní růžek a to samé uděláme v případě třetího sloupce („; cg_fovscale“). Sjedeme v řádcích dolů, kde máme poslední hodnotu pro příkaz „cg_gun_x“, což je nula, a ob sloupec vedle (vpravo od posledního řádku s „; cg_fovscale“) napíšeme „1“ a přímo nad tuto buňku napíšeme „0,9994“. Obě buňky označíme a hodnoty rozšíříme opět tažením za pravý dolní roh, ale tentokrát nahoru, kde by měla hodnota vyjít „0,508“. Zbývá udělat časový rozestup mezi jednotlivými řádky pomocí příkazu wait. Do pátého sloupce tedy napíšeme „; wait 1;“. Dále označíme buňky, do kterých jsme psali nebo můžeme i celý sešit (ctrl + a), pokud vlevo od „cg_gun_x“ není žádný další sloupec. Když máme označeno, tak si obsah zkopírujeme (ctrl + c) a ve složce „main“ (standardně C:Program filesActivisionCall of Duty 2main) vytvoříme soubor „gunx.cfg“. Do něj vložíme (ctrl+v) to co jsme vytvořili v Calcu/Excelu. Nyní musíme vložit „ . “ (tečky) na místo „ , “ (čárek), protože v CoD se pro oddělení desetinných míst používá tečka. Většina textových editorů podporuje funkci „nahradit“ (ctrl + h). Na začátek ještě můžeme napsat příkazy pro skrytí nechtěných věcí a start avidema, jehož hodnota víceméně závisí na vás, jak potřebujete.
cg_draw2d 0;
cl_avidemo 90;
Na úplný konec tohoto souboru ještě vložíme ještě ukončení avidema dosazením nuly
cl_avidemo 0;
Pak stačí při přehrávání dema na vhodném místě zadat do konzole „exec gunx“.
V tomto případě si vystačíme pouze s pár příkazy. Při přiblížení, by nám mohla zaclánět zbraň a efekt výstřelu z ní. Proto zbraň a tento efekt zneviditelníme pomocí:
cg_drawgun 0 – odstraní zbraň
fx_draw 0 – odstraní efekt výstřelu, ale i jiné efekty jako je výbuch granátu, kouř ze smoukového granátu, krev atd...
cg_fovscale 0.2 – přiblížení (1 defaultní hodnota, vyšší je oddálení a nižší přiblížení)
autor: kamikaz
Tek9 fórum
gfx_d3d_mp_x86_s-Kamikaz_9999ssfix_rfullscreenfix.dll: Odstraní limit 9999 screenshotů ve složce a při spuštění se hra objeví v okně o velikosti nastaveného rozlišení. Stáhněte výše zmíněný soubor, v hlavní složce hry (standardně C:Program filesActivisionCall of Duty 2) udělejte zálohu souboru „gfx_d3d_mp_x86_s.dll“ a poté původní soubor odstraňte. Do téže složky dejte stažený soubor a přejmenujte ho na „gfx_d3d_mp_x86_s.dll“. Avidemo by mělo probíhat na některých počítačích rychleji. Na mém počítači se neprojevil rozdíl v rychlosti snímání avidemem. Dále i když je hra v okně, tak se vám musí okno vejít na plochu monitoru přesně na pixel, jinak se neudělá screen. Další problém je, že musíte mít okno hry stále aktivní.
CoD2MP_s-Kamikaz_lagiconfix.exe: Odstraní ikonu „spojení přerušeno“, i při použití velmi malé rychlosti přehrávání. Soubor vložte do hlavní složky hry (standardně C:Program filesActivisionCall of Duty 2) a při používání vypněte PB client&serverside.
rapidshare.com/files/304942111/CoD2MP_Kamikaz_9999ssfix_lagiconfix_rfullscreenfix.rar |