Tutoriály |
|
GET QUAKED 3 – Proces Tvorby
|
|
2008-06-17 18:57:13 | Zobrazeno: 73527x |
|
Pro program: Quake 3 |
Náročnost: Začátečník |
Přidal: warean |
|
| Hodnocení: 5.47 z 10 |
| |
|
|
Get Quaked 3…velmi populární fragmovie které získalo mnoho Golden Llama nominací a vyhrálo titul „best picture.“ Alex "Robo-K1ll" Curson napsal průvodce procesem jak bylo toto movie vytvořeno. Tento průvodce pomůže každému, kdo chce vytvořit fragmovie.
Nevím přesně kde začít, protože toho bylo strašně moc, co jsme za těch 13 měsíců práce museli udělat pro tento známý projekt. Tady jsou základní kroky, později se zaměříme na každý zvlášť a detailněji.
Hodně těchto částí zahrnuje některé myšlenky, jako například editování, prostě jak video přišlo k životu. Je uvedeno i pár přesných metod editování. Musím upozornit, že editování bylo určitě nejdelší částí tvorby tohoto videa.
Pro vás, kteří jste toto video ještě neviděli je odkaz zde!
1. Úvod
2. Shromáždění obsahu
3. Najít dobrý soundtrack
4. Získat nejvyšší možnou kvalitu
5. Získat obsah
6. Tvoření image
7. Rozvinout koncepční nápady
8. Editování
9. Přidat efekty
10. Renderování
11. Komprese
12. Závěr
1. Úvod
Trvá hodně dlouho a je potřeba hodně trpělivosti k výrobě videa jako je toto. Začíná to vše dokonalým zvládnutím softwaru ( hardwaru ). Má to velký dopad na finálním výtvoru. Protože Fei ( můj partner při vytváření movie ) a já jsme věnovali hodně času zjišťování, co je pro nás dostupné a také použitím iniciativy získat něco, co pro nás nebylo úplně dostupné, tak hlavně proto jsme byli schopní dosáhnout všeho, co jsme chtěli.
Náš nápad byl vytvořit video těch nejlepších světových fragů ( střel / killů ), které se stali v této populární videohře. Quake III Arena byl hrán pro peníze na akcích typu ESWC ( Electronic Sports World Cup ), WCG ( World Cyber Games ), CPL ( Cyberathlete Professional League ) and QuakeCon. Odměny byli mezi 3000 až 50000 americkými dolary za první místo. Nyní, když vyšel Quake 4 a herní průmysl se ohromně rozvinul a stále se mohutným tempem rozvíjí, doufáme, že budeme schopní vidět mnohem více turnajů tohoto typu, lepších než tomu bývalo.
Takže náš hlavní záměr byl donutit lidi, aby se poohlédli zpět na tuto hru a uviděli ohromný potenciál pro videa a zábavu, který tato hra má a dala ho dalším hrám. Také jsme to tak udělali.
2. Shromáždění obsahu
Fei začal odesláním příspěvků na náhodných fórech, které žádali hráče, aby nám poslali jejich nejlepší výstupy a fragy v této hře a tím jim nabídl účinkování v tomto videu. Ihned nato obdržel Fei okolo 1500 dem z celého světa. Dema přicházela i z míst jako Nový Zéland, Austrálie, Polsko, Německo, Anglie, Rusko, Amerika, Švédsko – mohl bych pokračovat do nekonečna. Já jsem měl ještě dalších 500-600 kvalitních dem, které mi zbyli při tvorbě mého předchozího videa Bsx2, takže bylo možné získávat obsah i z těchto zdrojů. Dalším zdrojem byli scénky z mého týmu, bse, které byli nakonec také použity v movie.
Ze stovek dem, které jsme měli jsme mohli jen ty nejlepší umístit do videa i když některé opravdu skvělé fragy přesto nemohli být umístěny do videa, protože pro ně jednoduše nebylo místo a ne každý nám ladil do našeho soundtracku. Ty zbylé scénky bude možno vidět v dalšich videích jako například „Anathema.“
Takže jaké typy fragů jsme vlastně vybírali?
Get Quaked 3 nezahrnuje fragy, které může vidět každodenním sledováním nebo hraním Quake III Arena. Shot, který byl umístěn do finálního movie, musel mít ohromnou dávku skillu anebo ještě většího lucku! Dalo by se říct, že to bylo „Čím větší, tím lepší“. Příklad dlouho letící střední raketa by mohla být v movie. Bohužel pokud poprvé nic netrefila, ztrácí celá scéna náboj a nemá cenu dávat jí do movie. Pokud ale zabije tři playery je jasné, že je jako stvořená pro video. Jak často se vám tohle v Quake III povede? Všechny dema byla seřazena podle jméne toho, kdo daný frag udělal, následovně mapou ( místem, kde se to stalo) atd. Také samozřejmě malým popisem, co se vlastně stalo ( double kill raketou, triple rail kill atd.) a na závěr přesným časem, kdy se to v demu stalo.
Příklad. Robo-K1ll_ra3map1_popup2x_[5.00].dm_68
To je typická ukázka názvu dema, kdy jsem potkal nepřítele ve vzduchu a trefil ho dvěma raketami, čas je pátá minuta na mapě ra3map1.
Když jsme byli docela spokojeni s obsahem, vrhli jsme se na hledání soundtracku.
3. Najít dobrý soundtrack
Asi nejtěžší část při torbě fragmovie nebo jakéhokoliv jiného je nalezení té správné hudby, dobrého soundtracku. Navíc by váš soundtrack neměl být použit v předchozích videích, protože pak vám to ubírá na kreativitě a věřte mi, že lidé to také moc neocení. Soundtrack dává movie náladu a divákovi pocit, který máte možnost sami zvolit. Hodně songů v herních videích je vzato z filmových soundtracků, jako třeba spiderman téma bylo použito už mnohokrát.
Vybrali jsme do Get Quaked 3 songy bez lyriky, protože songy s lyrikou odvedou diváka trochu jinam a to my jsme nechtěli. Není nic špatného na použití songu s textem, ale je to o typu movie a do tohoto jsme to dát nechtěli. Nálada, kterou jsme chtěli určit pro GQ3 byla „vášnivá“, „navozující hrůzu“ a přitom „příjemnou.“ Každá sekunda tohoto videa postupně vystavuje nakonec každého songu jakési vyvrcholení. Myslím, že tři příklady songů budou mluvit jasně a pochopíte jaké, že ty nálady tam mají být :
Vášnivá : Juno Reactor : Conga Fury
Navozující hrůzu : A Perfect Circle : The Outsider
Příjemná : Sonic Mayhem : Terminator 3 Remix
Když jsme si vybrali soundtrack, můžeme začít získávat obsah, ale ještě před tím musíme získat nejlepší možnou kvalitu.
4. Získat nejvyšší možnou kvalitu
Konfigurační soubor pro GQ3 si vyžádal týdny než byl zcela hotov. Video konfig nám udává jak bude video vypadat. Museli jsme se naučit každý příkaz, abychom si mohli představit, jak to bude vypadat a udělat to tak nejlépe jak můžeme. Video konfig je osobní a každý tvůrce si ho může vytvořit sám, aby video vypadalo podle toho, jak chce on. Pamatujte : „Braky dovnitř, braky ven.“
To znamená, že i když vytvořená stopáž vypadá sama velmi mizerně, může při dobrém použití v movie vypadat mnohem lépe a celkově pomoci. Získáváním vysoké kvality před zachycením konkrétní části videa je nezbytná část úspěchu. Dbejte proto na kvalitu! Udělli jsme pár změn s konfigy, abychom získali tu nezbytnou kvalitu.
Každý shot byl zachycen s fps 400. To znamená, že Quake 3 bral 400 obrázků za sekundu. Některé z pomalejších scén byly brány dokonce s fps 1000. To nám umožnilo „re-sample“ image. ( více v bodu 6 ). Rozlišení jsme měli 1600x1200. Ujistěte se, že anti-aliasing je nastaven na maximum, protože vám to zvýší kvalitu textur a perspektiva zdí bude více reálná. S tímto konfigem jsme museli mít opravdu velké hard disky.
5. Získat obsah
Získané dema jsme si přesně seřadili do složek, abychom věděli, kde jaký kill je. Kvůli rozlišení a fps snímání jsme se ještě museli ujistit, že máme hodně místa na disku, aby získaný obsah mohl být uložen než bude vytvořen image, poté kompresován a připraven k editaci. Při 1600x1200 každý TGA ( formát ve kterém byl každý screenshot uložen ) měl okolo 5.49 mb. Takže clip s 400 framy za sekundu, měl okolo čtyř tisíc screenů, které nám zabrali na disku něco okolo 21.45 giga. Na průměrných domácích počítačích s diskem okolo 100gb byste toto movie asi fakt neudělali, proto jsme potřebovali něco většího. Místa spotřebovaného na toto movie bylo okolo 1.5 terrabytu.
Pro získání obsahu, jsme šli do Quake 3, načetli jsme „appropriate“ mód ( modifikace hry Rocket Arena3, OSP atd. ) a načetli demo, které obsahovalo shot, který jsme chtěli zachytit. Použitím jednoduchých příkazů zahrnutých v našem Q3 Movie Config, jsme mohli použít šipky pro zrychlení a zpomalení movie až jsme se dostali k cílové scéně. Chvíli před začátkem naší scény jsme stiskli tlačítko, které začalo nahrávat. Je to nejpomalejší část při tvorbě herního movie. Je dobré mít připravenou nějakou další činnost v době kdy se vám to nahrává jako chatování s přáteli na laptopu nebo dělání nějakých domácích prací. Když je nahráno to, co potřebujete, opět jen zmáčkneme klávesu, zastavíme nahrávání a vypneme Quake 3. V této části je image ještě takový „syrový“ a není připraven k editování. Proto musíme použit pár programů k vytvoření dobrého image.
6. Tvoření image
Virtual Dub ( ODKAZ ) je volný program s mnoha funkcemi. Nastavení je uloženo v každém screenshotu a pro tento program musí být lehce poupraveno. Aby nám Virtual Dub neořezal obrázky, tak nastavte rozlišení z 1600x1200 na 720x576 a uložte to jako AVI ( video formát ) s 25fps. Použijte také samozřejmě populární HuffyUV kodek, abyste ušetřili místo na disku. Scény kompresovány s tímto kodekem zabírají 60% velikosti než kdybyste kompresovali bez toho a bez jakékoliv ztráty na kvalitě.
Tento video soubor importujte do Sony Vegas Video, kde získá 400% rychlost. Toto zrychlení je způsobeno, protože Vegas Video spojuje sousední framy, což nám vytváří „blur-effect“ , který GQ3 také má. Toto se nazývá „re-sampling.“Re-sampled AVI bylo uloženo s 25 fps, ale když ho přehrajete v Media Playeru – video je stále 20% z normální přehrávací rychlosti Quake. To nám umožňuje při editaci videa, že si budeme moci pohrát s více framy a budeme mít více času na zrychlování a zeslabování přehrávání, což nám pomůže při vytváření dokonalého timingu. Takže když dáte naše „syrové“ TGA (screenshoty) do Virtual Dub, kovertujte ho na rozlišení ( velikost )
našeho finálního produktu a poté ho připojte do Vegas Video na re-sampling, aby naše video bylo připraveno k editaci.
Ještě před tím než začneme editovat, musíme uplatnit naše koncepční nápady.
7. Rozvinout koncepční nápady
Poslouchal jsem soundtrack. Znovu, znovu a znovu. Znám scénky, které mám k dispozici a jen přemýšlím kam by se hodili, kde by to bylo úžasné je zapracovat a vytvořit tak výborné souznění hudby a fragů. Vytvořte si malý beta klip zahrnující vaše nápady a pošlete ho vašim testerům ( obvykle přátelům, nebo v případě mém a Feie jsme si je poslali navzájem ). Zaměřte se na zpětnou vazbu. Možná vás napadne něco, jak to trochu předělat, vylepšit a posunout to na úplně jiný level. Zkuste si trochu vytvořit nadhled. Zapomeňte na to, co jste viděli v předchozích videích – kopírování vám jen ubírá na jménu a i celému movie. Fei udělal pár pokusů s pro-q3dm6 reverse double rail scénou a finální produkt bylo úžasné sledovat.
Vytváření efektů a celá tato část je složitá, ale pro to abyste mohli mít úspěšné video, musíte mít něco nového. Něco „čerstvého“, co ještě před tím nikdo neviděl. Poté, co jste se dotrápili s tímto vším je čas dát vše dohromady.
8. Editace
Tohle velice záleží na tom, jaký typ softwaru chcete použít, protože potom může být přesnost trochu odlišná od tohoto průvodce, ale většina metod je podobná a proto by vám měl stašit tento průvodce, který je dělaný s pomocích známých programů. Použil jsem Adobe Premiere a Fei použil Sony Vegas Video…. jsou tam varianty pro oba tyto softwary.
Základně to začíná s File -- > New Project. Vyskočí vám okno ve kterém můžete nastavit a přizpůsobit možnosti vašeho projektu, jako například rozlišení ( velikost ) , frame rate, pixel aspect ratio ( různá pro widescreen, vysoké definice nebo standardní videa ) a kvalitu zvuku. Jednou jsem měl před sebou časovou osu a důležité, co musíte udělat je importovat stopu. Audio bylo importováno a přeneseno na časovou osu ( jednoduše klikněte a přesuňte ).
Scény byli potom vyjmuty z projektového okna a také přeneseny na časovou osu. Rychlost videa byla zrychlena, aby to vypadalo normálně. Potom můžete s videem různě pohybovat po časové ose, abyste vytvořili soulad s hudbou přesně jak chcete. Použil jsem jednoduchý trik pro synchronizaci shotů GQ3 s hudbou. Použil jsem nástroj razor v Adobe Premiere k ustřižení videa v místech nárazu, jako rakety nebo granáty. Když se podíváte na vaše audio na časové ose tak uvidíte, že vlny zvyšují amplitudu tam, kde je více zvuku nebo tam , kde je zvuk hlasitější. Vyrovnal jsem body „řezu“ s vrcholky vln a synchronizace byla perfektně sladěna s framem. Pokud tam byla mezera mezi body nárazu ve videu, stopa může být zpomalena nebo zesílena o zhruba 10% a pak už by to mělo být v pořádku.
Když něco neladí s vašim soundtrackem, tak to jednoduše dejte někam jinam. Na prázdné místo dejte něco jiného a uvidíte jestli je to lepší. Možná budete muset trochu změnit kameru nebo jí trochu rozpohybovat, aby vám ten vrchol toho shotu ladil s hudbou. Musíte si hodně hrát s hudbou a stopou, abyste získali přesně takový timing jaký chcete. Stačí pouze trocha praxe a mělo by to být v pohodě. Já jsem pracoval docela rychle když jsem skládal scény dohromady nebo si hrál s přehazováním různých pohledů kamer a first-person pohledů.
Změny jako například cross-dissolves, wipes atd. nemusíte používat všude. Použitím mnoha těchto změn a přechodů videu akorát uškodíte a opravdu to nevypadá hezky. Většině shotu stačí normální střih na další shot a obejde se to bez nich. Zase na druhou stranu kreativitě se meze nekladou a někdy dobře vypadající přechod vypadá úžasně, ale všeho moc škodí. Je dobré ověřit si každý přechod před finálním renderováním. Editování zabere hodně času než to uděláte přesně tak jak jste si představovali – všechny shoty dokonale splývající s hudbou, celkový dojem, vyřazující nálada … Udělal jsem hodně beta verzí a poslal je přátelům, abych zjistil jejich názor.
To vám hodně pomůže při tomto procesu.
Po zkompletování editovací části, jsem si sehnal všechny Q3 zvuky. Udělal jsem to až po editaci, protože když je scéna zpomalena, potřebujete samozřejmě také zpomalený zvuk. Jednoduše nevíte, které zvuky jsou jak zpomalené a synchronizované s videem.
Tak jsem editoval hodiny a hodiny až nebylo na časové ani jedno místo prázdné a tak byl čas na speciální efekty.
9. Přidat efekty
Použil jsem Adobe After Effects pro můj GQ3. Je to poměrně komplikovaný program, ale pokud se v něm naučíte tak je práce s ním velice jednoduchá a nedocenitelná. Pro přidání efektu do určitého shotu musíte importovat stejné avi, se kterým jste pracovali v Premiere. Proto když uložíte efekt, můžete ho shlédnout v Premiere. Jsou stovky pluginů pro Adobe After Effects pro získání různých efektů a máte v podstatě nekonečno možností. Získat můžete v podstatě cokoliv chcete. Pro mě bylo důležité nepoužívat dlouze omílané efekty, které už byly mnohokrát použity. Jeden efekt za všechny je Trapcode shine.
Když jsem byl spokojen s počtem a kvalitou efektů tak je čas pro renderování – ale ne tak rychle.
10. Renderování
Tím „ale ne tak rychle“ jsem myslel, že to zabere hodně času. Finální Premiere render zabere okolo 4 hodin pro mé 1:30 intro a okolo 18 hodin pro mou hlavní část. Před renderováním videa jsem dvakrát ověřil všechny přechody, projel mnohokrát celé nekompresované avi, abych se ujistil, že tam nejsou žádné ani nejmenší chybičky. Časté chyby jsou špatně směrované přechody, stopy ne úplně dokonale sladěny s hudbou a tak dále. Opravdu si ověřte každou část videa od letu raket až po větší části, protože po 20 hodinovém renderování by vás to mohlo velmi mrzet. Pokud jste si jistí, že je vše ok. Jdeme dál.
Když jsem měl mé nekompresované avi, vypálil jsem je na DVDčka a poslal Feiovi z Nového Zélandu do Ameriky. Jen tak na okraj první disk byl špatný a tak jsem ho posílal dvakrát J
11. Komprese
Fei byl jediný, kdo kompresoval finální movie, protože on měl všechny části a je to prostě bůh přes kompresy videa. Tady je odkaz na jeho průvodce kompresí ( ODKAZ ) . Naučí vás to jak bylo GQ3 kompresováno krok za krokem. Když bylo hotovo, bylo to uploadnuto na net a byl čas zaspamovat fóra.
12. Závěr
Na závěr bych chtěl říct, že mně to strašně bavilo. Nevzdávejte se vašich idejí, nedejte na různé záporné vlivy při vytváření vašeho videa. Odměna stojí za to! Jsou lidé, kteří budou vaše video kritizovat i když se vám třeba stane, že uvidíte efekty z vašeho movie v jejich později vytvořenými. Hoďte to za hlavu. Je to tvrdá práce, kterou jsem i já podstoupil, ale naučí vás hodně. Nyní pracuji na Bulls*It Expedition 3 s MaNiC z Quadrant 6. Potom se vrhnu na nějaké Quake 4 frag video, nebo možná na něco z Unreal Tournamentu. Dělejte herní videa a hrajte Quake 4!!!
|
| |
| 5.47 z 10 |
|
| | Hodnocení: 5.5/10 (42 hlasy ) |
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni | | | [Termi] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | jn peknej preklad, neco malo se z toho de i přiučit, kde a včem příště nedělat chyby a tak, a nemusí to urcite byt jen q3 movie, taková příručka ke všem movies:) |
| | | | [BlaXxer] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | Vyčerpávajúci obsah o legendárnom moviečku! |
| | | |
| |
|