Potřeby pro psy | Dárky pro muže | Dárky pro muže |
Zlatý VIP účet
Podpořte náš portál a objednejte si zlatý VIP účet
STAŇ SE FANOUŠKEM
illusion-pictures.cz na Facebooku
Chceš se přidat k illusion pictures?
moviemaker, redaktor, grafik, pomocník a další...
Vytvořte si vlastní komunitu. Vlastní tým!
e-sports tým, moviemakerskou organizaci, atd...
Nahrajte své demo z jakékoliv hry
vaše nejlepší akce, fragy...
Vyhledávání
31.0321:58 - MP4 to bmp
26.0320:47 - MP4 to bmp
20.1221:38 - AAE - RAM Preview
27.1111:29 - AAE - RAM Preview
07.1010:39 - Problém so Sony vegas m
04.1022:10 - Problém so Sony vegas m
22.0809:03 - 3D Modeling
21.0822:08 - 3D Modeling
21.0820:36 - 3D Modeling
29.0511:47 - 1 vs 4 -4hs last round f
07.0919:51 - ace train 4hs
30.0811:58 - PETERS 1v5 ak
30.0811:27 - PETERS ace m4
30.0811:21 - PETERS def ace mp5
30.0811:18 - PETERS 1v5 deco
30.0811:15 - PETERS air nuke unimo
22.0802:36 - one reflex shot m4
22.0802:35 - rychly ace na midu d2
10.0723:54 -
11.0723:18 - moviemaker
26.0113:36 - Hledám někoho kdo má p
02.0121:23 - Soutěž o Orange box a cs
09.1023:33 - CS - J2S Trailer
13.0615:49 - CoD4 fragy
12.0618:52 - hladam mm
Axtin38
motif6
Matthewpeera4
IvanGar3
Matoptova2
Larhano2
DenUnessy2
DavidLedge2
GabrielHib2
Massive Legends
De.mentos
FRAGTIME.cz
Sqix Team
inmortal.cz
pakolka
OppositePro
14.0907:33 - Skateboarding movie - D
02.1216:55 - Skateboarding movie - D
25.0915:12 - Skateboarding movie - D
20.0517:04 - Mazarini 3 trailer
24.0915:20 - Disaster 2
24.0507:46 - Skateboarding movie - D
08.0515:37 - Skateboarding movie - D
08.0514:40 - Skateboarding movie - D
08.0513:43 - Skateboarding movie - D
14.0112:05 - přehravaní
12.1107:40 - Vše ohledě FIFY
13.1212:38 - Brushe do photoshopu
01.1107:57 - Renders
28.1009:02 - Přátelé
27.1022:15 - LOST
20.1015:12 - Politika
CS SV
  - Zmena oblohy v CS na po
Sony Vegas
  - Efekt mrknutí oka v SV
After effects
  - Efekt mrknutí oka v AAE
CS
  - Zmena fontu v CS
3DSMAX
  - Smoke a Particle Flow wit
3DSMAX
  - Modeling breaking Particl
Illusion Pictures by mohl být opět aktívní
2012-06-01 12:14:18 Přidal AccOuNTi
Zvládneme spolu postavit IPT na nohy???
[12komentářů][CELÝ ČLÁNEK]
Tutoriály

Choose language:
Našli jste chybu na našem webu? Prosím nahlašte ji :

Animace kamery
2008-06-16 20:21:35Zobrazeno: 79389x
Pro program: Cinema 4D
Náročnost: Pokročilý
Přidal: br0ken
Hodnocení: 4.97 z 10
[4 komentářů]




Dnes jsem dostal podnět k vypracování tutoriálu na pohyb a ovládání kamery. Koukneme se tedy společně na jednoduchý základ pohybu kamery. Budeme se dnes často pohybovat ve Správci animací, o kterém jsem se zmiňoval už v předchozích tutoriálech. Pro jistotu tedy připomínám, že Správce animací lze vyvolat klávesovou zkratkou Shift + F3 nebo najetím na záložku Okno – Správce animací.

První metodou, jak jednoduše pohybovat s kamerou, je záznam klíčových snímků a pozice kamery. Zjednodušeně se jedná o to, že zaznamenáme pozici kamery v určitém čase ( framu ), posuneme se dále a opět zaznamenáme pozici. Cinema pak automaticky propočítá nejkratší dráhu mezi dvěma body ( samozřejmě se bude jednat o přímku ). Nejprve vyvoláme Správce animací a umístíme ho někam stranou ( to abychom viděli první změny, které se projeví ). Do scény vložíme kameru.
 
Zobrazí se nám ve správci animací Kamera. Pokud bychom klikli pravým tlačítkem na nápis a zvolili položku parametry, zjistíme, že můžeme zvolit všechny vlastnosti kamery a editovat je tak v čase ( více v předchozích tutoriálech ). My ale nebudeme nic editovat a budeme se jen dívat na Správce animací. Posuneme si časový posuvník na 0 F a klikneme na červené tlačítko.
 
Ve správci animací se objevilo několik stop ( 3 pro pozici, 3 pro rotaci a 3 pro velikost ). Nyní se posuneme na 90 F. Kameru vezmeme a posuneme po nějaké ose ( nebo třeba po všech jak je libo ). Opět klikneme na červené tlačítko. Pokud jsme vše udělali správně, mezi pozicemi se nám objeví spojnice ( žlutá úsečka, která označuje trajektorii kamery ). Pokud teď pustíme animaci, kamera se nám pohne z jednoho bodu do druhého.

Zde sami jistě cítíte, že to není nejjednodušší způsob řízení animace kamery. Protože pokud chceme, aby se nám kamera pohybovala po kružnici museli bychom vytvořit teoreticky nekonečně bodů prakticky dosatek na to, aby se naše trajektorie podobala kružinici. Proto si tu ukážeme i další způsob. Z mého pohled daleko praktičtější a univerzálnější. Nakreslíme si kubickou křivku - klikneme na kubickou křivku a klikáním do prostoru přidáváme body křivky.

Klikneme pravým tlačítkem na kameru a zvolíme Cinema4D vlastnosti – Natáčet ke křivce. Tahem přeneseme naší křivku do pole Cesta ke křivce.

Vyvoláme Správce animací a tahem do něj přeneseme vlasnost Natáčet ke křivce. Pokud jste měli v animacích jiné stopy a klíčové snímky, „zmizely“ vám. Vše se objeví po kliknutí na malý zámeček v pravém horním rohu. Teď už jen budeme editovat pozici kamery na křivce vzhledem k času. Křivka nám tedy tvoří trajektorii pohybu. Ve správci animací klikneme pravým tlačítkem na Natáčet ke křivce. Vybereme Nová stopa – Parametr – Pozice. Podržíme Ctrl a klikneme na 0tý a 90tý frame. Objevily se nám dva obdelníčky, na kterých budeme editovat pozici v určitém framu. 0tý můžeme nechat, protože tam je pozice defaultně 0 %. Na 90tý najedeme a klikneme levým tlačítkem. Ve Správci nastavení ( defaultně pravá dolní část obrazovky ) nastavíme pozici na 100 %. Pokud pustíme animaci, kamera se nám plynule bude pohybovat po křivce. Bohužel kamera se pořád „dívá“ jedním směrem. To rychle napravíme zaškrtnutím Tangenciálně ke křivce ve Správci nastavení vlastnosti natáčet ke křivce. Pokud bychom nechtěli plynulý pohyb kamery můžeme ve Správci animací přidat více bodů a změnit také interpolaci ( po kliknutí na obdelníček ). Interpolace L je zleva a P zprava. Můžete zkusit, jak se křivka ve Správci animací změní po zvolení různých interpolací ( myslím, že je zbytečné to zde popisovat zkuste a uvidíte ).

Poslední důležitou část tutoriálu tvoří zaměření se na jediný objekt. Pokud chceme, aby se nám kamera pohybovala po křivce a zároveň pořád sledovala jeden objekt zařídíme to jednoduše. Klikneme na kameru pravým tlačítkem a vybereme Cinema 4D vlastnosti – Cíl. Tahem přesuneme objekt, který chceme sledovat, do správce nastavení pole cíl. Jen připomínán, že kamera bude sledovat osu objektu nikoliv objekt samotný, proto pokud máte posunutou osu objektu mimo musíte ji srovnat. To bylo pro dnešek asi vše. Doufám, že se vám tutoriál hodil, příště si snad povíme další zajímavosti.





Hodnocení tutoriálu
4.97 z 10
Ohodnoťte tutoriál

Hodnocení: 5.0/10 (41 hlasy )

Zpět
Komentáře
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni
#2
[AARONN] Souhlasíte se mnou?
0
:( zase bez obrázků :(
#1
[D4v1d3k]VIP Souhlasíte se mnou?
0
jeste par slovicek a bude cela abecada :-D
#0
[MrHanz]Admin Souhlasíte se mnou?
0
a
#0
[MrHanz]Admin Souhlasíte se mnou?
0
u
NEJ hodnocené
1. Tvorba movie od A do Z 7.06 z 10
2. Jak na kvalitní CoD movie? 6.22 z 10
3. xvid - kvalitná kompresia videa 6.20 z 10
4. Nahrávání CSS videa 6.16 z 10
5. Zatřesení s obrazem 6.08 z 10
6. Text v Cinema 4D 6.03 z 10
7. Titanium text 6.01 z 10
8. Překlad názvů CZ/AN 6.00 z 10
9. Základy v After Effects 5.98 z 10
10. Animace textu - text do písku 5.98 z 10
Nejčtenější
1. CoD2 tipy triky #1 279920x
2. Zmena oblohy v CS na pohyblivú 203451x
3. Tvorba movie z W3:DotA 193101x
4. Jak na kvalitní CoD movie? 121363x
5. Tvorba movie od A do Z 109692x
6. Jak pracovat v TrackMania Nations Forever 100681x
7. tga2avi v CS: Source 100124x
8. Ragdoll efekt 99547x
9. Motion Blur Ammount 94048x
10. CSS Hud Tweaker 93699x
VŠECHNY ČLÁNKY
ILLUSION PICTURES
RECENZE
TUTORIÁLY
SPONZOŘI
FILMOVÉ TRAILERY
TVORBA MOVIE OD A DO Z
COUNTER STRIKE
CALL OF DUTY
QUAKE
TRACKMANIA
W3: DOTA
SONY VEGAS
ADOBE AFTER EFECTS
3DS MAX
CINEMA 4D
PHOTOSHOP
PARTICLE ILLUSION
O NÁS
SLUŽBY
ČLENOVÉ
ÚSPĚCHY
REKLAMNÍ BANNERY
KONTAKTY
DATABÁZE DEM
NAHRÁT DEMO
SHÁNÍM DEMA
PŘIDAT INZERÁT

illusion pictures - Copyright © 2008 | Právní ujednání | Reklama | Kontakt

Tvorba www stránek - SEO optimalizace



TOPlist TOPlist