Potřeby pro psy | Dárky pro muže | Dárky pro muže |
Zlatý VIP účet
Podpořte náš portál a objednejte si zlatý VIP účet
STAŇ SE FANOUŠKEM
illusion-pictures.cz na Facebooku
Chceš se přidat k illusion pictures?
moviemaker, redaktor, grafik, pomocník a další...
Vytvořte si vlastní komunitu. Vlastní tým!
e-sports tým, moviemakerskou organizaci, atd...
Nahrajte své demo z jakékoliv hry
vaše nejlepší akce, fragy...
Vyhledávání
31.0321:58 - MP4 to bmp
26.0320:47 - MP4 to bmp
20.1221:38 - AAE - RAM Preview
27.1111:29 - AAE - RAM Preview
07.1010:39 - Problém so Sony vegas m
04.1022:10 - Problém so Sony vegas m
22.0809:03 - 3D Modeling
21.0822:08 - 3D Modeling
21.0820:36 - 3D Modeling
29.0511:47 - 1 vs 4 -4hs last round f
07.0919:51 - ace train 4hs
30.0811:58 - PETERS 1v5 ak
30.0811:27 - PETERS ace m4
30.0811:21 - PETERS def ace mp5
30.0811:18 - PETERS 1v5 deco
30.0811:15 - PETERS air nuke unimo
22.0802:36 - one reflex shot m4
22.0802:35 - rychly ace na midu d2
10.0723:54 -
11.0723:18 - moviemaker
26.0113:36 - Hledám někoho kdo má p
02.0121:23 - Soutěž o Orange box a cs
09.1023:33 - CS - J2S Trailer
13.0615:49 - CoD4 fragy
12.0618:52 - hladam mm
Axtin38
motif6
Matthewpeera4
IvanGar3
Matoptova2
Larhano2
DenUnessy2
DavidLedge2
GabrielHib2
Massive Legends
De.mentos
FRAGTIME.cz
Sqix Team
inmortal.cz
pakolka
OppositePro
14.0907:33 - Skateboarding movie - D
02.1216:55 - Skateboarding movie - D
25.0915:12 - Skateboarding movie - D
20.0517:04 - Mazarini 3 trailer
24.0915:20 - Disaster 2
24.0507:46 - Skateboarding movie - D
08.0515:37 - Skateboarding movie - D
08.0514:40 - Skateboarding movie - D
08.0513:43 - Skateboarding movie - D
14.0112:05 - přehravaní
12.1107:40 - Vše ohledě FIFY
13.1212:38 - Brushe do photoshopu
01.1107:57 - Renders
28.1009:02 - Přátelé
27.1022:15 - LOST
20.1015:12 - Politika
CS SV
  - Zmena oblohy v CS na po
Sony Vegas
  - Efekt mrknutí oka v SV
After effects
  - Efekt mrknutí oka v AAE
CS
  - Zmena fontu v CS
3DSMAX
  - Smoke a Particle Flow wit
3DSMAX
  - Modeling breaking Particl
Illusion Pictures by mohl být opět aktívní
2012-06-01 12:14:18 Přidal AccOuNTi
Zvládneme spolu postavit IPT na nohy???
[12komentářů][CELÝ ČLÁNEK]
Tutoriály

Choose language:
Našli jste chybu na našem webu? Prosím nahlašte ji :

CoD2 tipy triky 3
2010-03-16 21:20:48Zobrazeno: 76549x
Pro program: Call of Duty 2
Náročnost: Pokročilý
Přidal: Bigi
Hodnocení: 5.32 z 10
[6 komentářů]




Budu psát o různých způsobech, jak dosáhnout různých typů průletů mapou. Každý má své přednosti i zápory a hodí se pro něco jiného.


budete potřebovat:

spline.xls - pikondrej.wz.cz/movie/spline.rar

LC Effects - tvůrce: Linus Hallberg

navíc:

video ukázky - http://uloz.to/4288422/bigi-tut3.rar


 


 




1) pohybující se bod

Toto je asi nejjednodušší průlet. Budete se pohybovat ve spectu/diváku po přímce,musíte se držet pouze jednoho směru a nebudete hýbat myší. Spusťte si server pomocí „/devmap“ (/devmap mp_toujane). Nejdříve si promyslete trajektorii „letu“ a vyzkoušejte si ji nanečisto, aby nedošlo ke kolizi s nějakou stěnou nebo „průletem“ skrz tank například.

 

Pokud už víte na jakém místě bude ve vašem videu začínat průlet, tak startujte kousek za ním, protože hned od začátku nebudete mít plnou rychlost posunu, nýbrž budete zrychlovat do dosažení maximální rychlosti.

 

Hodně se stává, že je tento pohled sekaný. Tomuto jevu, který můžete vidět na videu, zabráníte tím, že už v demo záznamu nahrajete průlet zpomaleně. Máte dvě možnosti, respektive dva příkazy.

 

player_spectateSpeedScale  -  ovlivní rychlost specta/diváka, nikoli běh okolního prostředí

timescale  -  ovlivní rychlost specta/diváka, tak i běh okolí



Který vybrat? To záleží jestli váš průlet má být ve videu rychlý (použijte timescale) nebo pomalý (použijte player_spectateSpeedScale). Nastavení „player_spectateSpeedScale“ záleží na vás, nejlépe bude, když si upravíte hodnotu, aby rychlost průletu odpovídala vaší představě ve výsledném videu. U „timescale“ hodnotu nastavte dle vašeho uvážení. Já použil hodnotu „0.1“ .

 

Nyní když jste na pomyslném startu, zapněte nahrávání dema (/record) a pár sekund počkejte v klidu. Poté jen uskutečněte váš průlet mapou a zastavte zase kus za bodem plánovaného konce záběru.

 

Už stačí jen spustit demo a záznam nahrát.


2) pohled ze třetí osoby

Tato metoda je úplně to samé, jako v prvním tutoriálu, proto jí zde jen zmíním nadpisem.


 


 

3) pohybující se bod + pohled ze třetí osoby

Zde se skombinuje první a druhá metoda. Příklad můžete vidět na videu. Je potřeba natočit na demo pohyb v nějakém směru podle 1. metody a při přehrávání dema aplikovat pohled ze třetí osoby. Problém bude hlavně v načasování, aby například „otočka“ neproběhla příliš rychle nebo příliš pomalu.

 

Mě vychází při stabilních 50fps, že „wait 750;“ trvá přibližně, tak jak potřebuji, což je něco pod 8 sekund.

 

Nyní začneme náš exec cfg malým ověřením. Vepíšeme do něj:

wait 750; sreenshotjpeg;

Spustíme demo a v momentě, kdy bychom začínali nahrávat, necháme načíst náš cfg.

Podle toho si určíme, zda nám naše hodnota u „wait“ stačí.

 

Další nutností je určení si o jaký úhel se pohled změní. Já si zvolím 90°. Musím tedy rozkouskovat změnu o 90° do 750 kroků, s tím, že za každým krokem bude „wait 1;“.

 

90 / 750 = 0,12   Což vyjde (od 0 do 90) s tímto krokem na 751 kroků, ale je to zanedbatelné.

 

V Excelu/Calcu si vytvoříme náš config, na jehož začátek poté napíšeme:

cl_avidemo 50;            - spustí avidemo

cg_thirdperson 1;         - zapne pohled ze třetí osoby

cg_thirdpersonrange 125;        - nastaví vzdálenost od středu na 125

 

a na konec :

cl_avidemo 0;              - vypne avidemo

disconnect;                  - vypne přehrávání dema

 

čas(cl_avidemo 50; wait 750;)  = čas (50fps ve hře; wait 750;)


4) pomocí souřadnic

V CoD2 je zaveden kartézský souřadný systém a dále tam nalezneme čtvrtou hodnotu, která představuje úhel natočení pohledu do stran. Počátek se bere od kladné poloosy x, kladný směr hodnoty ve stupních je dán směrem ke kladné poloose y, neboli proti směru hodinových ručiček.

 

Aktuální souřadnice můžete zjistit ve výpisu konzole pomocí příkazu „viewpos“ a nové souřadnice nastavíte pomocí “setviewpos“.

Pomocí těchto  příkazů, můžete zjistit souřadnice jakéhokoli bodu na mapě (i z dema samozřejmě) a vytvořit si nějaký exec config, kde postupně budete měnit hodnotu příkazu „setviewpos“.




Zajímavý je způsob vytvoření takového souboru pomocí programu LCEffects.

 

Ve složce „main“ si vytvořte dva soubory, „plus.cfg“ a „minus.cfg“.

Do „plus.cfg“ vložte:

+lookup; wait 2; -lookup;

 

A do „minus.cfg“ :

+lookdown; wait 2; -lookdown;

 

Spusťte si přes „devmap“ libovolnou mapu na configu, na kterém budete mít více jak 50fps a do hry zadejte pár příkazů:

 

com_maxfps 50 – maximální hodnota FPS bude 50

cl_pitchspeed 20 – zpomalí naklápění pohledů nahoru a dolů

bind O centerview – vycentruje pohled

bind P exec plus – pohled se posune nahoru

bind I exec minus – pohled se posune dolů

bind L viewpos – v rozšířené konzoli uvidíte aktuální souřadnice

 

  

 

Na mapě najeďte ve spectu/diváku na místo, kudy by měl průlet projít a stiskněte klávesu „L“. V rozšířené konzoli poté uvidíte souřadnice.


Opište si všechny čtyři hodnoty a ukončete konzoli. Stiskněte klávesu „O“, čímž vycentrujete pohled. Klávesami „I“ nebo „P“ nastavte sklon pohledu dle vašeho uvážení. Počítejte si kolikrát jste danou klávesu stiskli. Pokud jste nastavili sklon pohledu dolů ,pomocí klávesy „I“, zaznamenejte si u počtu stisknutí znaménko „–„ (mínus), v opačném případě +. Změňte vaši polohu do dalšího bodu průletu a opakujte postup.

 

Váš zápis může vypadat třeba takto:

-85 956 20 76 +20

46 1459 237 66 -44

291 1759 220 31 -3

781 2004 195 64 +5

1098 1910 175 147 -93

1583 1511 169 -169 -6

 

V místě instalace LCE máte soubor „coords.txt“, ten otevřete a napište do něj zapsané hodnoty, jen místo té poslední dejte pokaždé nulu „0“. Původní hodnoty si nechte někde mimo uložené, budete je ještě potřebovat!

 

Spusťte LCE, klikněte na „3D spline“ a odklepněte varovné upozornění ohledně správného napsání souřadnic do „coords.txt“. Napište k „Take screenshots?“ hodnotu „no“. Další pole bude záviset na tom, jak dlouho bude průlet trvat. Vyšší hodnota znamená vyšší plynulost, neboli menší skok mezi jednotlivými body. A v posledním poli nechte hodnotu „1“. Vyskočí vám několik oken, které můžete všechny zavřít, i samotný LCE.

 

Ve stejné složce jako program se vám vytvoří soubor „3DsplineConstant.cfg“. Ten otevřete a upravte následovně:

 

//This file was created with LCEffects an effect tool by Linus Hallberg

set flyg1 "setviewpos -85 956 20 76 0;wait 1; vstr flyg2;"

set flyg2 "setviewpos -84.9341 956.251 20.1539 76.001 0;wait 1; vstr flyg3;"

set flyg3 "setviewpos -84.7771 956.851 20.5207 76.0367 0;wait 1; vstr flyg4;"

set flyg4 "setviewpos -84.6202 957.45 20.887 76.0724 0;wait 1; vstr flyg5;"

...

 

set flygx "“ , „; vstr flygx;"“ a poslední souřadnici „ 0“ musíte všude smazat.

 

//This file was created with LCEffects an effect tool by Linus Hallberg

setviewpos -85 956 20 76;wait 1;

setviewpos -84.9341 956.251 20.1539 76.001;wait 1;

setviewpos -84.7771 956.851 20.5207 76.0367;wait 1;

setviewpos -84.6202 957.45 20.887 76.0724;wait 1;

...

 

 

Nyní máte připravený config pro průlet mapou, ale bez sklonu pohledu nahoru nebo dolů. Budete-li potřebovat i tuto možnost pohledů, tak z každé řádky smažte i „wait 1;“ a celý obsah zkopírujte do souboru „spline.xls“ do sloupce „C“.

 

Jako první upravte hodnotu vašeho stabilního FPS (buňka A2). Dále kliknutím na buňka D2 s obsahem „cl_pitchspeed“ a dvojklikem na spodní pravý růžek se hodnoty rozvinou dolů až po konečný řádek sousedního sloupce.

Vpravo si můžete všimnout žlutého sloupce „L“, do něj budete psát poslední hodnoty u každého řádku, které jste si zapisovali spolu se souřadnicemi. Ve sloupci „C“, kde máte hodnoty pro „setviewpos“, najdete nejbližší hodnoty k vašim zapsaným souřadnicím a vedle do žlutého sloupce „L“ napíšete poslední hodnotu. První hodnota by měla pasovat k prvnímu řádku. Nyní musíte mezi těmito hodnotami ve žlutém sloupci udělat mezihodnoty, pravidelný (lineární) přechod mezi každou z nich, které jste vy vepsali. Pokud si s tímto nevíte rady, tak spočítejte o kolik se dvě hodnoty liší a toto číslo vydělte počtem řádků mezi první a druhou vámi napsanou hodnotou (první nezahrňte do počtu řádků, druhou ano). Tímto získáte krok. Teď stačí na další řádek pod první hodnotou napsat „=L2+krok“. Místo krok dosadíte číslo a potvrdíte, ENTER. Buňku označte a tažením za již známý růžek zkopírujete vzoreček do buněk až po buňku s vaší druhou hodnotou. Až se vám toto podaří až ke konci (do posledního řádku se „setviewpos“), tak rozviňte sloupce E, F, G, H, I a J stejně jako předtím sloupec D.

 

Obsah sloupců C až J zkopírujte do libovolně pojmenovaného cfg souboru, který uložíte do složky main. Upravte nahrazením čárky za tečky a jako první řádek vložte nastavení maximální hranici snímků za sekundu, kterou jste vložili i do Excelu (příklad: com_maxfps 25). Jestli jste překročili počet 600 řádků, tak soubor rozdělte na více souborů po cca 600 řádcích a na konci každého souboru, vyjma posledního, nechte načíst soubor, který je další v pořadí (exec tou02;).

 

Spuštěním prvního exec configu se poloha nastaví na vaši první zadanou, poté se přenastaví hodnota příkazu „cl_pitchspeed“, aktivuje se příkaz pro pohled nahoru nebo dolů, hra počká 1 snímek, což bude stačit na nastavení pohledu a poté se hned příkaz pro naklonění vypne. Hned v zápětí se vytvoří screenshot ve formátu *.tga, což vám na chvíli rozhodí hodnotu FPS, hra by však měla dostatečnou chvíli počkat, aby se zase zvýšili na maximální možnou hodnotu a poté nastaví další danou pozici, což bohužel vycentruje sklon pohledu nahoru/dolů. Tento způsob je velmi zdlouhavý, ale nic lepšího mě pro práci se souřadným systémem a nakláněním pohledu dolů/nahoru nenapadlo.


5) příkazy pro pohyb

+forward – pohyb dopředu

+back – pohyb dozadu

+moveleft – pohyb doleva

+moveright – pohyb doprava

+leanleft – ve spectu/diváku pohyb dolů

+leanright – ve spectu/diváku pohyb nahoru

 

+left – otočení doleva
+right – otočení doprava
+lookup –naklonění pohledu nahoru
+lookdown – naklonění pohledu dolů

 

Příkazy s „+“ na začátku aktivujete pohyb/otočení, které bude stále aktivní dokud pohyb/otočení neukončíte téže příkazem, ale s „–„ (mínus) na začátku.

 

Rychlost pohybu ovlivníte pomocí „timescale“ nebo příkazem, který se projeví ve spectu/diváku „player_spectateSpeedScale“. Rychlost otáčení doleva a doprava ovlivníte hodnotou příkazu „cl_yawspeed“ (projeví se pouze za použití přímo příkazů nikoli otáčení pomocí myši) a pro změnu rychlosti naklonění použijte „cl_pitchspeed“.

 

Kombinací těchto příkazů, si můžete vytvořit exec config. Je důležité, aby jste při zkoušení psaní tímto způsobem měli stálou hodnotu FPS, protože k projevení pohybu/otočení potřebujete vložit i příkaz „wait“, který počká určitou, vámi zvolenou dobu.

 

př. : +forward; wait 100; +left; wait 400; -left; wait 50; -forward;

 

Poté načtením finálního configu vám proběhne průlet, který zaznamenáte na demo a poté nahrajete. Doporučuji opět, aby průlet probíhal pomalu, jinak i nahráním na vysoké FPS se bude průlet zadrhávat. 


 


Teď se na delší dobu konečně odmlčím a dám vám pokoj :), prakticky jsem se nejspíš rozepsal o všem co vím, teď je na vás, abyste kombinovali možnosti a vytvořili něco pěknýho, nad čím každej bude valit bulvy. GL




Autor: Bigi


Hodnocení tutoriálu
5.32 z 10
Ohodnoťte tutoriál

Hodnocení: 5.3/10 (59 hlasy )

Zpět
Komentáře
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni
#6
[Bigi] Souhlasíte se mnou?
0
Další UPDATE! Ten prográmek funguje jen, když u toho souboru, kterej vám vyhodí LCE smažete první řádek s komentářem. A nazev souboru poradne opsat i s priponou!
#5
[Bigi] Souhlasíte se mnou?
0
http://pikondrej.wz.cz/movie/souradnice.rar - nový odkaz na stažení prográmku od mého kamaráda pro úpravu souboru, který vám vyhodí LCE. Starý nefunguje.
#4
[cRt] Souhlasíte se mnou?
0
Joooo, tak kouakm s tim ses docela hodne dlouho psal co ? :-D
#3
[Bigi] Souhlasíte se mnou?
0
Pro snažší úpravu souboru, který vám vygeneruje LCE, mi kamarád napsal prográmek, kde stačí zadat jméno souboru (včetně přípony a rozlišovat malá/velká písmena) a zadat jestli chcete nechat "wait 1;" nebo ne.

http://ut.own.cz/souradnice/ - Zde najdete prográmek jak pro Linux, tak i pro Windows. Mé díky patří Honzovi ("Dooku") :)
#2
[Bigi] Souhlasíte se mnou?
0
Díky :). Původně jsem myslel, že to obejdu, že jen na začátek nastavim tu rychlost naklánění a pak dát +lookup nechat proběhnout ty řádky s nastavováním těch pozic, až do tý, která odpovídá druhýmu zaznamenanýmu bodu. Jenže když jsem to testoval, tak sem zjistil, že ten příkaz vždycky vycentruje pohled, takže tohle je takový provizorní řešení, který je ultra pomalý. Chce si to možná i u sebe vyzkoušet za jakou hodnotu wait, se vyrovnaj zpátky ty fps. Je to hodně důležitý, aby se správně nastavil pohled po změně pozice. :)

A jinak souhlasim, že spousta lidí si řekne, že na to kašle, že si to budou dělat podle sebe nějak nebo že je to moc dlouhý a možná i složitý. Ale někdo si to určitě pročte a přijde mu to vhod :).
#1
[eyza] Souhlasíte se mnou?
0
kámo, klobouk dolů, překvapilo mě, jak si vyřešil u LCE ten parametr, aby nebyl pohled furt vycentrovanej, toto může člověk slušně využít, když si s tim dá záležet!

Podobnym způsobem si dělám já ty svoje průlety, jen místo scriptů mám nabindovaný na dvou klávesách lookup a lookdown, zpomalim timescalem a dělám ručně, jezdim různě po mapě a se správným načasováním docílim podobnejm výsledkům.

Někdy se mi taky stává takový menší sekání, který se mi nepovedlo vyřešit, timto si určitě nejen mě vysvetlil neco nového, což teď nesmim jinak, než si pořádně vyzkoušet!

A když už někdo budete přes ten devmap chtít udělat nějakej průlet, určitě vypněte smok a prach, tak jako na normálních demech -> r_fog "0"; fx_draw "0"

(taky teda musim napsat, že si myslim, že většina začínajících mm si článek i přes to, že by něčeho podobného chtěla docílit, ani nepřečte, nejradši aby jim to někdo naservíroval až podnos, pouze můj názor..)
NEJ hodnocené
1. Tvorba movie od A do Z 7.06 z 10
2. Jak na kvalitní CoD movie? 6.22 z 10
3. xvid - kvalitná kompresia videa 6.20 z 10
4. Nahrávání CSS videa 6.16 z 10
5. Zatřesení s obrazem 6.08 z 10
6. Text v Cinema 4D 6.03 z 10
7. Titanium text 6.01 z 10
8. Překlad názvů CZ/AN 6.00 z 10
9. Základy v After Effects 5.98 z 10
10. Animace textu - text do písku 5.98 z 10
Nejčtenější
1. CoD2 tipy triky #1 279920x
2. Zmena oblohy v CS na pohyblivú 203451x
3. Tvorba movie z W3:DotA 193101x
4. Jak na kvalitní CoD movie? 121363x
5. Tvorba movie od A do Z 109692x
6. Jak pracovat v TrackMania Nations Forever 100681x
7. tga2avi v CS: Source 100123x
8. Ragdoll efekt 99547x
9. Motion Blur Ammount 94048x
10. CSS Hud Tweaker 93699x
VŠECHNY ČLÁNKY
ILLUSION PICTURES
RECENZE
TUTORIÁLY
SPONZOŘI
FILMOVÉ TRAILERY
TVORBA MOVIE OD A DO Z
COUNTER STRIKE
CALL OF DUTY
QUAKE
TRACKMANIA
W3: DOTA
SONY VEGAS
ADOBE AFTER EFECTS
3DS MAX
CINEMA 4D
PHOTOSHOP
PARTICLE ILLUSION
O NÁS
SLUŽBY
ČLENOVÉ
ÚSPĚCHY
REKLAMNÍ BANNERY
KONTAKTY
DATABÁZE DEM
NAHRÁT DEMO
SHÁNÍM DEMA
PŘIDAT INZERÁT

illusion pictures - Copyright © 2008 | Právní ujednání | Reklama | Kontakt

Tvorba www stránek - SEO optimalizace



TOPlist TOPlist