|
|
|
|
Tutoriály |
|
Oko v shape3D
|
|
2010-03-28 11:53:30 | Zobrazeno: 71868x |
|
Pro program: Paint.net |
Náročnost: Mírně pokročilý |
Přidal: cRt |
|
| Hodnocení: 5.16 z 10 |
| |
|
|
OKO V SHAPE3D
Snadný návod jak udělat oko ale spíše demonstrace toho, jak fungují textury v shape3D pro kouli.
Poznámka: V pluginu Shape3D používejte volbu Anti-Alias (vyhlazování).
Zatrhněte ji a nastavte na level 3 ~ 4 , to by mělo stačit.
Takhle bude váš 3d objekt vypadat mnohem lépe!
Tuhle možnost použijte jako poslední krok, protože když to zatrhnete, renderování se hodně zpomalí !
Tento tutoriál vás má naučit jak „skinovat“ 3d objekt. A jak plugin Shape3D "balí" ten "obal" u koulí.
A jak udělat oči jako tohle:
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv25932593oko1.jpg
Budete potřebovat pluginy:
Shape3d
Panelling
Gradient bars
Ok, jdem na to!. Začněte s obrázkem 800x600 px...
1. Nastavte průhlednost u sekundární barvy Alpha=0
Klikněte opět na primární barvu.
(Pro celý tutoriál budeme dál měnit jen primární barvu, sekundární barvu nechte průhlednou, Alpha = 0)
Použijte lineární přechod s černou barvou jak ukazuje obrázek níže (zvýraznil jsem koncové body modrou barvou a směr červenou šipkou!!)
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv25942594oko2.jpg
Pozn: držte stisknutý SHIFT, když táhnete přechod, tím dostanete pěkný horizontální přechod!
Pozn2: nezapomeňte použít "CTRL+D nebo ENTER pro zrušení / ukončení tvorby přechodu. Aby, když vyberete další barvu, se už nezměnila barva tohoto přechodu.
2. Změňte primární barvu na barvu oka, kterou chcete. (použil jsem žlutou, abyste to jasně viděli)
použijte lineární přechod jako na obrázku dole.
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv25952595oko3.jpg
3. změňte primární barvu opět na černou .
použijte lineární přechod jako na obrázku dole.
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv25962596oko4.jpg
4. Přidejte novou vrstvu
Použijte Efekty -> Render -> Gradient Bars (Top, Scale=20, Seed=0)
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv25972597oko5.jpg
5. Použijte Efekty -> Deformace -> Panelling (Vertical=-22, Horizontal=0, Steps=1)
(nebo Panel dolů dokud neuvidíte linku širokou 1 px v barvě oka, viz obrázek níže)
Gaussovo rozostření (P=2)
Sloučit vrstvy
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv25982598oko6.jpg
6. použijte Efekty -> Render -> Shape3D.
Můžete použít stejné nastavení jako já, nebo si to nastavte jak chcete.
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv25992599oko8.jpg
7. Přidejte novou vrstvu
Změňte primární barvu na bílou.
použijte radiální přechod jako na obrázku níže.
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv26002600oko9.jpg
Slučte vrstvy a je to hotové!
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv26012601oko10s.jpg
Doufám, že vám to pomohlo pochopit, jak Shape3D funguje. Když o tom popřemýšlíte, zjistíte, že lze pomocí této metody udělat mnohem více. Další příklady:
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv26022602oko11.jpg
ŠTĚRBINOVÁ ZORNIČKA
Velmi snadné kroky jak udělat tu štěrbinovou zorničku, která je na obrázku výše.
Poté, co jste ukončili kreslení oka:
Přidejte novou vrstvu. Nakreslete trojúhelník jako na obrázku níže (potřebujete kreslit jen na jedné straně)
Potom zduplikujte vrstvu, běžte na Vrstvy -> Překlopit horizontálně, potom tyto vrstvy slučte.
Měli byste mít něco jako na obrázku dole:
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv26032603oko12.jpg
Použijte Shape3D (full sphere map)
A uvidíte štěrbinovou zorničku (za předpokladu, že tam stále máte nestavení, které jste měli, když jste dělali to oko)
Budete muset upravit nastavení osy X-axis a možná trochu i Y-axis, aby štěrbina pasovala do oka.
www.illusion-pictures.cz/obrazky/uziv26042604oko13.jpg
|
Autor: cRt | Zdroj: http://paintnet.suewebik.net/index.php?/archives/55-Oko-v-shape3D.html |
| |
| 5.16 z 10 |
|
| | Hodnocení: 5.2/10 (50 hlasy ) |
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni | | | [cRt] | | Souhlasíte se mnou? | |
| | Doufám, že tutoriál pomůže... ;-) |
| | | |
| |
|
|
|
|
|